Δευτέρα, 12 Δεκεμβρίου 2016

ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΜΕΣΗ ΠΩΛΗΣΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ MLM (ΠΟΛΥΕΠΙΠΕΔΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ)


Eric Worre
Υπάρχουν άνθρωποι που λένε ότι είμαστε  MLM (MultiLevel Marketing=Πολυεπίπεδο Μάρκετινγκ). Υπάρχουν άλλοι που λένε ότι αυτό που κάνουμε είναι Άμεσες Πωλήσεις (Direct Sales). Πολλοί άνθρωποι μιλούν για αυτό. Άμεσα στον πελάτη, απευθείας στον πελάτη ,affiliate matkeing (marketing συνεργατών), λένε για τόσο διαφορετικά πράγματα, και κάποιοι από αυτούς λένε Δικτυακό Μάρκετινγκ.Εντάξει; Για αυτό λοιπόν πρόκειται τώρα να περιγράψω τι είναι αυτό που κάνουμε εμείς,και πρόκειται να απαντήσω αυτή την ερώτηση   μιας και για πάντα.
Κατά τη γνώμη μου να η καλύτερη περιγραφή- εξ΄όλων εκείνων που μόλις κατονόμασα.Πρόκειται να σας δώσω την καλύτερη περιγραφή, και ελπίζω ότι αυτή μπορεί να γίνει το πρότυπο που όλοι θα αγκαλιάσουμε επειδή μέχρι τώρα επικρατεί μεγάλη σύγχυση και μπερδεύουμε τον κόσμο. Αυτή τη στιγμή ο μόνος τρόπος με τον οποίο κάνουμε κάποιον να γνωρίζει τι είναι αυτό που κάνουμε είναι να πούμε μια εταιρία. «Ξέρετε είναι σαν αυτή την εταιρία», «Ξέρετε είναι σαν την άλλη εταιρία», και οι άνθρωποι αντιδρούν κάπως έτσι «Δεν με ενδιαφέρει επειδή ξέρω εκείνη την εταιρία».
Για αυτό λοιπόν αυτό που χρειάζεται είναι να περιγράψουμε το κανάλι της διανομής που αντιπροσωπεύουμε, επειδή υπάρχουν πολλά διαφορετικά κανάλια διανομής, σωστά; Υπάρχει η Λιανική, υπάρχει το Franchising, και υπάρχει και αυτό που κάνουμε εμείς. Υπάρχουν πολλές  άλλες μορφές, αλλά υπάρχει αυτό που εμείς κάνουμε, σωστά;
Για αυτό λοιπόν επιτρέψτε μου να σας περιγράψω τι είναι αυτό που κάνουμε, να σας δώσω  μια περιγραφή , και μετά να του δώσουμε ένα όνομα.
Αυτό που τελικά εμείς κάνουμε είναι πως πουλάμε προϊόντα στους καταναλωτές χρησιμοποιώντας την  από στόμα σε στόμα διαφήμιση. Αυτό βασικά κάνουμε. Τώρα, αυτό το κάνουμε με τρεις βασικές στρατηγικές. 
Η Στρατηγική ΝΟ 1 είναι ότι το κάνουμε προσωπικά, ως διανομείς μιας εταιρίας  βγαίνουμε προσωπικά έξω στην αγορά και βρίσκουμε πελάτες και τ πουλάμε προϊόντα και υπηρεσίες σε αυτούς τους ανθρώπους μοιραζόμενοι μαζί τους την αξία αυτών των προϊόντων και υπηρεσιών.Τους εκπαιδεύουμε σχετικά με την αξία αυτών των προϊόντων και υπηρεσιών. Έτσι εμείς, προσωπικά, δημιουργούμε και βρίσκουμε πελάτες και εξυπηρετούμε αυτούς τους πελάτες.
Στρατηγική ΝΟ 2,:κτίζουμε ένα δίκτυο άλλων διανομέων που κάνουν το ίδιο πράγμα. Εντάξει; Και επεκτεινόμαστε, διαρκώς επεκτείνουμε το δίκτυο μας. Με άλλα λόγια λοιπόν, δεν είναι  απλά τι εμείς στρατολογούμε, αλλά εμείς έχουμε την ικανότητα  μέσα σε αυτή την επιχείρηση να  κτίζουμε μια ομάδα διανομέων τους οποίου στρατολογούμε και εκείνοι έχουν την ικανότητα  να αναπτύσσουν ένα δίκτυο, έτσι  μπορούμε να έχουμε αυτό το διαρκώς επεκτεινόμενο δίκτυο διανομέων οι οποίοι πουλάνε  επίσης προϊόντα και υπηρεσίες σε πελάτες χρησιμοποιώντας την διαφήμιση από στόμα σε στόμα.
Έτσι λοιπόν εμείς 1) Βρίσκουμε πελάτες με την από στόμα σε στόμα διαφήμιση και ,2) κτίζουμε και επεκτείνουμε ένα δίκτυο άλλων διανομέων που κάνουν το ίδιο πράγμα.
Και Στρατηγική ΝΟ 3, εμείς ως ηγέτες εφαρμόζουμε ηγεσία σε αυτό το δίκτυο ώστε να βελτιώσουμε την παραγωγικότητα του δικτύου.Μια λειτουργία ενός ηγέτη μέσα στην επιχείρηση μας είναι να βελτιώσει την παραγωγικότητα αυτού δικτύου επειδή, αν υπάρχουν εκεί έξω δύο δίκτυα , και το ένα από αυτά δεν πουλάει τίποτα, δεν αναπτύσσεται, δεν επεκτείνεται και το άλλο προωθεί πολλά προϊόντα, τότε το  ένα δίκτυο  δεν έχει καθόλου αξία , ενώ το άλλο έχει μεγάλη αξία.

Έτσι αυτό που κάνουμε είναι 1) Μαζεύουμε πελάτες με την από στόμα σε στόμα διαφήμιση, 2) Κτίζουμε και επεκτείνουμε ένα δίκτυο άλλων διανομέων που κάνει το ίδιο πράγμα, και 3) εργαζόμαστε ως ηγέτες για να βελτιώνουμε την παραγωγικότητα του δικτύου  το οποίο κτίζουμε και επεκτείνουμε. Αυτά είναι που εμείς κάνουμε.

Αν τώρα θα έπρεπε αυτό να το περιγράψουμε χρησιμοποιώντας έναν όρο, τότε ας μιλήσουμε για τον όρο multilevel marketing (MLM) δηλαδή πολυεπίπεδο μάρκετινγκ. Αυτός ό όρος δεν περιγράφει αυτά που μόλις είπαμε; Η απάντηση είναι όχι. Γιατί  για το μόνο που μιλάει είναι για την 2η στρατηγική, την 2η πλευρά  με την οποία μπορούμε να πάρουμε οφέλη περισσότερα τους ενός επιπέδου διανομέων από την ομάδα που κτίζουμε. Δεν μιλάει για πωλήσεις. Δεν μιλάει για την πλευρά της ηγεσίας. Δεν μιλάμε για την επέκταση του δικτύου. Δεν μιλάει για κανένα από αυτά τα πράγματα. Μιλάει μόνο για μια μικρή πλευρά του προγράμματος αμοιβών. Για αυτό και ό όρος Πολυεπίπεδο Μάρκετινγκ (Multilevel MarketingMLM κατά τη γνώμη μου είναι ένας … φρικτός ορισμός αυτού που εμείς κάνουμε.

Ο δεύτερος όρος  με τον οποίο  δεν θα συμφωνήσω μπορεί να δημιουργήσει αντιθέσεις. Πάρα πολλές εταιρίες και οργανισμοί, πάρα πολλοί άνθρωποι βάζουν πολύ χρόνο και προσπάθεια σε αυτό τον όρο. Όμως σε ορισμένους ανθρώπους αρέσει να περιγράφουν αυτά που είπα ότι κάνουμε  με τον όρο «άμεσες πωλήσεις» (direct selling), ή «απευθείας πωλήσεις». Να γιατί όμως αυτό ο όρος είναι μια πολύ φτωχή περιγραφή αυτό που κάνουμε. Ένα μικρό παιδί που πουλάει λεμονάδες στην άκρη ενός δρόμου ασχολείται με απευθείας πώληση. Είναι αυτό σαν αυτό που εμείς κάνουμε. Όχι βέβαια. Στην ουσία οι απευθείας πωλήσεις σημαίνει απευθείας από τον παραγωγό στον καταναλωτή, σωστά; Όμως εμείς παρεμβαλλόμαστε ανάμεσα στον παραγωγό και στον καταναλωτή, σωστά; Εμείς είμαστε ο σύνδεσμος ανάμεσα στον καταναλωτή και στον παραγωγό ( τον κατασκευαστή),άρα λοιπόν δεν είναι καθόλου απευθείας. Είναι μέσα από εμάς. Πρόσφατα παρακολούθησα κάποιους καθηγητές, θαυμάσιους ανθρώπους που διδάσκουν ως ειδικοί του μάρκετινγκ , από σπουδαστές μέχρι στελέχη επιχειρήσεων και επιχειρηματίες, και οι οποίοι είναι οπαδοί αυτού που εμείς κάνουμε. Και τους παρακολούθησα,κάθησα στην τάξη τους και τους παρακολούθησα να περιγράφουν  σε αυτή την τάξη φοιτητών πολύ υψηλού επιπέδου, το τι είναι αυτό που εμείς κάνουμε. Και οι σπουδαστές ήσαν τελείως μπερδεμένοι, επειδή οι καθηγητές  τους χρησιμοποιήσαν τον όρο “direct selling” (απευθείας πωλήσεις). Ρωτούσαν για παράδειγμα αυτοί που παρακολουθούσαν : « Με το απευθείας πωλήσεις εννοείτε σαν internet marketing;» και τους απαντούσαν οι καθηγητές ‘Όχι,Όχι Αυτό είναι internet marketing. Δεν είναι αυτό που λέμε ».  Και τότε τους ρωτούσαν « Α, εννοείτε σαν να παίρνουμε κάποιο προϊόν εκεί και μετά να το πουλάμε απευθείας στους καταναλωτές, αυτό εννοείτε;». Και οι καθηγητές απαντούσαν «Όχι,όχι,όχι. Δεν είναι  καθόλου αυτό  για το οποίο μιλάμε».

Για αυτό και οι έρημοι οι σπουδαστές μπερδεύτηκαν ακόμη περισσότερο, και μαντέψτε, ολόκληρος ο κόσμος έχει μπερδευτεί όταν χρησιμοποιούμε τον όρο «απευθείας πωλήσεις» (direct selling). Αυτό είναι μόνο το ένα κομμάτι αυτών που κάνουμε. Ναι, εμείς παίρνουμε το προϊόν από τον παραγωγό (κατασκευαστή) , και ναι εμείς μαρκετάρουμε (εμπορευόμαστε ) το προϊόν αυτό στους πελάτες χρησιμοποιώντας την από στόμα σε στόμα διαφήμιση. Αλλά ο περισσότερος κόσμος εμπλέκεται σε κάποιο είδος απευθείας πώληση. Οτιδήποτε δεν είναι Λιανική πώληση και οτιδήποτε δεν είναι  franchising , τότε είναι μια μορφή απευθείας πώλησης και αυτό δημιουργεί απίστευτη σύγχυση επειδή δεν περιγράφει αυτό που εμείς κάνουμε.
Για αυτό και να με συγχωρείτε , αλλά ο όρος απευθείας (ή άμεσες)πωλήσεις είναι αυτός που δημιουργεί την μεγαλύτερη σύγχυση στην αγορά. Έτσι, με βάση την περιγραφή που εγώ σας έχω δώσει σχετικά με το τι  είναι αυτό που κάνουμε τόσο το MLM όσο και οι απευθείας πωλήσεις είναι φτωχές , μη επαρκείς περιγραφές.

Να σας δώσω τώρα την καλύτερη περιγραφή που υπάρχει στον κόσμο και εύχομαι  αυτή να γίνει το πρότυπο που όλοι θα αγκαλιάσουμε, και αυτή είναι : δικτυακό μάρκετινγκ (network marketing). Τι κάνουμε; Εμπορευόμαστε (μαρκετάρουμε, προωθούμε) προϊόντα και υπηρεσίες μέσω ενός δικτύου διανομέων, το οποίο διαρκώς επεκτείνεται, και διαρκώς αυξάνει την παραγωγικότητα του. Είναι απόλυτα καθαρό ,απόλυτα σαφές- το δικτυακό μάρκετινγκ είναι η καλύτερη περιγραφή όταν προσπαθούμε να ορίσουμε αυτό που εμείς κάνουμε.
Αν λοιπόν όλοι αγκαλιάσουμε αυτό τον όρο, όταν μας ρωτούν «Με τι ασχολείστε ή τι δουλειά κάνετε;» τότε δεν θα χρειάζεται πια να λέμε κατίσαν: «Ξέρεις, σαν αυτή την εταιρία», ή «σαν την άλλη εταιρία» ή «αυτή την δισεκατομμυρίων δολαρίων εταίρα δικτυακού μάρκετινγκ» Δεν θα χρειάζεται να χρησιμοποιούμε ονόματα εταιριών πια  για να περιγράφουμε αυτό που κάνουμε. Θα έχετε την Λιανική, το Franchising , και το Δικτυακό Μάρκετινγκ ως κανάλια διανομής.

Τώρα θέλω να σας δώσω άλλο ένα πράγμα το οποίο νομίζω θα προκαλέσει κάποιους ανθρώπους. Υπάρχει κάτι μέσα στην κοινότητα του δικτυακού μάρκετινγκ, το οποίο ξεφεύγει από το  να ορίσουμε το τι κάνουμε. « Όχι, όχι δεν είμαστε μια από αυτές τις εταιρίες του δικτυακού μάρκετινγκ, εμείς είμαστε μια εταιρία απευθείας πωλήσεων». Αυτοί οι άνθρωποι είναι σαν να κρύβονται από το τι πραγματικά είμαστε. Όμως  θα πρέπει να είμαστε υπερήφανοι για αυτό που αντιπροσωπεύουμε. Δεν έχουμε σχέση και πρέπει να προφυλάσσουμε τον κλάδο από εκείνους που κάνουνε ανεύθυνες υποσχέσεις για την ευκαιρία ή τα προϊόντα, από εκείνους που διαστρεβλώνουν αυτό που στην πραγματικότητα εμείς κάνουμε και λένε ότι πάρα  είναι πολύ εύκολο ενώ δεν είναι απαραίτητα εύκολο. Ναι αντιμετωπίζουμε προσκλήσεις είμαστε επιχειρηματίες άλλωστε, αλλά ξέρετε, είναι μια πραγματική επιχειρηματική δραστηριότητα. Αυτά τα άτομα όμως, αντί να αγκαλιάσουν το γεγονός ότι είμαστε δικτυακό μάρκετινγκ, προσπαθούν να το κρύψουν!!!! Λένε «Όχι, δεν είμαστε σαν μια από αυτές τις εταιρίες Δικτυακού Μάρκετινγκ» όταν όμως φυσικά  και αυτοί είναι μια εταιρία δικτυακού μάρκετινγκ.

Όσο πιο γρήγορα όλο το επάγγελμα, όλος ο κλάδος, όλες οι εταιρίες που αντιπροσωπεύονται  πρέπει ναλένε  «Ναι, είμαι μια εταιρία δικτυακού μάρκετινγκ», «Ναι, είμαι υπερήφανος για αυτό». Ναι, για το μέσο άτομο με επιχειρηματικά όνειρα, αυτός είναι ο καλύτερος δρόμος. Ναι αυτό είμαστε. Και όσο πιο γρήγορα αυτό συμβεί, τόσο πιο γρήγορα όλο το επάγγελμα μας θα τυποποιηθεί για όλο τον κόσμο, τόσο πιο γρήγορα θα σταματήσουμε να επιτιθέμεθα ο ένας στον άλλον και θα προσπαθούμε να διαφοροποιηθεί ο ένας από τον άλλον σχετικά με το τι είμαστε. Είμαστε περήφανοι για το γεγονός ότι χρησιμοποιούμε την από στόμα σε στόμα διαφήμιση, για το ότι πουλάμε ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες στους καταναλωτές χρησιμοποιώντας την από στόμα σε στόμα διαφήμιση. Κτίζουμε και επεκτείνουμε ένα δίκτυο διανομέων οι οποίοι κάνουν το ίδιο πράγμα, και αυξάνουμε την παραγωγικότητα αυτού του δικτύου μέσω της ηγεσίας μας.


Ελπίζω να σας βοήθησα. Ξέρω ότι δεν πρόκειται να είναι εύκολο, θα είναι αμφιλεγόμενο. Αν όμως γνωρίζετε κάποιον που χρειάζεται να το διαβάσει και αυτός, τότε μοιραστείτε αυτό άρθρο μαζί σου, επιτρέψτε να του ρίξει μια ματιά. Ίσως πάλι θα είναι καλό να το μοιραστείτε με  την εταιρία σας και με άτομα του δικτύου σας  που μπορεί να μην είναι τόσο περήφανοι για το δικτυακό μάρκετινγκ  όσο θα  έπρεπε. Χρειάζεται να γίνουμε καλύτεροι; Χρειάζεται να βελτιωθούμε ; Φυσικά. Το Δικτυακό Μάρκετινγκ δεν είναι τέλειο, όμως  το καλύτερο για ένα μέσο άτομα το οποίο έχει επιχειρηματικά όνειρα. Ας νοιώσουμε περήφανοι, και ας το δείχνουμε
_____________________________________________________________
Αυτό το άρθρο του Eric Worre ,βάζει τα πράγματα στην θέση τους. Και για αυτό το λόγο πιστεύω και προτείνω να το υιοθετήσουμε αν και με αυτό τον τρόπο να περιγράφουμε το επάγγελμα μας.
Αν θέλετε κάθε εβδομάδα να λαμβάνετε ένα άρθρο που θα βοηθήσει την επιχειρηματική και προσωπική σας ανάπτυξη, κάντε εγγραφή στο Blog μας  (πάνω αδεξιά πλευρά) , για να το λαμβάνετε στο email σας.
Αν θέλετε την υποστήριξη μου στη δημιουργία μιας δικής σας επιχείρηση δικτυακού μάρκετινγκ, ή την βελτίωση και αν΄πτυηξη μιας επιχείρησης που έχετε, τότε καλέστε με στα 210 50 18 493 και 69 38 979887 ή κλείστε Online μια συζήτηση μαζί μου  κλικάροντας εδώ http://meetme.so/MICHAILMAVROVOUNIOTIS

Δεν υπάρχουν σχόλια: