Δευτέρα 13 Μαρτίου 2017

COACHING=O ΔΡΟΜΟΣ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ


Σε όλα τα αθλήματα και στα παραδοσιακά  επιχειρηματικά μοντέλα, όπως  και στο δικτυακό μάρκετινγκ, το καλό coaching είναι καθοριστικής σημασίας.. Είναι αυτό που λέμε θεμέλιο. Αν και καλό θα ήταν να γεννιόμαστε με τα εργαλεία και την γνώση του πως να επιτυγχάνουμε σε κάθε μας δραστηριότητα, η αλήθεια είναι πως δύσκολα κάποιος είναι εφοδιασμένος με όλα όσα χρειάζονται για να επιτύχει. Ακόμη και αυτά με τα οποία είναι εφοδιασμένος μπορεί να ην τα έχει ανακαλύψει ή χρησιμοποιεί σωστά. Βλέπεις ακόμη και οι πιο φημισμένοι  και υψηλά αμειβόμενοι σήμερα, επιτυχημένοι coaches, έμαθαν το ΠΩΣ από κάποιο άλλον. Και αυτός ο κάποιος βρήκε σε αυτούς τρία χαρακτηριστικά τα οποία είναι τα απαραίτητα θεμέλια της επιτυχίας.
·        Μια καίουσα επιθυμία
·        Διδαξιμότητα
·        Επιθυμία για δουλειά
Όταν ένας υποψήφιος, δείχνει αυτά τα τρία χαρακτηριστικά να συνυπάρχουν, τότε ένας καλός  μπορεί να κάνει μεγάλα πράγματα μαζί του.
Να τώρα πως ένας καλός coach στο Δικτυακό Μάρκετινγκ μπορεί να κτίσει πάνω σε αυτά τα τρία βασικά χαρακτηριστικά:
ΜΙΑ ΚΑΙΟΥΣΑ ΕΠΙΘΥΜΙΑ
Οι νέες στρατολογήσεις σου, ήρθαν σε εσένα για κάποιο λόγο…Ίσως  τους προσέλκυσε το προϊόν (ή υπηρεσία) της εταιρίας σου. Ίσως να τους άρεσε η ιδέα να γίνου αυτοί τα αφεντικά του εαυτού τους. Ίσως να ήσαν ήδη στο δικτυακό μάρκετινγκ αλλά το πρόγραμμα αμοιβών της εταιρίας σου ήταν πιο ελκυστικό. Ίσως να πίστεψαν τόσο ε εσένα και στην προοπτική σου. Ή -όπως μπορεί να γίνεται σε πολλές περιπτώσεις -ήρθαν για ΟΛΕΣ αυτές τις περιπτώσεις. Όπως και νάχει, τώρα η δουλειά σου είναι ως coach είναι να μάθεις για τα κίνητρα του κάθε ατόμου σου ώστε να μπορείς να  εξειδικεύσεις το κόουτσινγκ σου  ώστε να πετύχει τα περισσότερα από αυτά..
Το άτομο που προσελκύστηκε από το προϊόν (ή την υπηρεσία ) σας χρειάζεται άμεσο κόουτσινγκ πάνω στις καλύτερες προσεγγίσεις που μπορεί να χρησιμοποιήσει με υποψήφιους πελάτες ή συνεργάτες. Το άτομο που θέλει να είναι αφεντικό του εαυτού του ίσως να χρειάζεται κάποια καθοδήγηση συμβουλευτική (αυτό που λέμε mentoring) πάνω στην διαχείριση χρόνου, ανάμεσα σε άλλα πράγματα. Και ο νέος συνεργάτης  σου που το ενδιαφέρον του είναι κυρίως να βγάλει χρήματα θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει δύο πράγματα: ένα βήμα προς βήμα  πλάνο δράσης για να πετύχει τα περισσότερα από το πρόγραμμα αμοιβών και ,ακόμη, και μια διαρκή προειδοποίηση ότι ένας μονομερής εστιασμός στα χρήματα δεν είναι ο δρόμος για την επιτυχία στο δικτυακό μάρκετινγκ.
 Ο Rob Liano -life coach & business strategist – το τοποθετεί πολύ εύστοχα « Αν θέλεις να βρεις χρήματα τότε εστιάσου στους ανθρώπους. «Αν θέλεις να χάσεις ανθρώπους, τότε εστιάσου στα χρήματα»  

Όταν πια έχεις επίγνωση των λόγων  για τους οποίους ήρθε στην ομάδα σου ο κάθε νέος σου συνεργάτης, τότε κτίσε πάνω σε αυτή τη βάση. Αυτό φυσικά σημαίνει ότι το επιτυχημένο κόουτσινγκ δεν είναι ποτέ το ίδιο για όλους. Η δουλειά σου είναι να πάρεις το κάθε άτομο σου από εκεί που βρίσκεται και να το βοηθήσεις να πάει εκεί που θέλει να βρεθεί. Αυτό χρειάζεται αρκετή δημιουργικότητα και αρκετή πειθαρχία:
·        Ένας πρόθυμος αλλά άτολμος νέος συνεργάτης ή  κάποιος για πρώτη φορά κάποιος  ιδιοκτήτης  μπορεί να θέλει να κάνει πρακτική πάνω στις παρουσιάσεις προϊόντων και παρουσιάσεις της επιχείρησης  μαζί σου  γιατί έτσι νοιώθει ασφάλειαnew,πριν ο ίδιος μόνος αφεθεί να δοκιμάσει τον κόσμο των υποψήφιων πελατών και συνεργατών. Μια προειδοποίηση εδώ: Κάνε αυτή την τη βασική εκπαίδευση να είναι σύντομη και ευχάριστη. Ο Yuri Boganov το λέει πολύ εύστοχα «Οι ομάδες που ξοδεύουν πολύ χρόνο μαθαίνοντας τα κόλπα τα κόλπα του εμπορίου, μάλλον δεν θα μάθουν ποτέ το εμπόριο».
·        Δεν υπάρχει κανείς λόγος το νέο σου έλος να πρέπει να μάθει όλη την εγκυκλοπαιδική γνώση όλου του προγράμματος αμοιβών πριν να αρχίσει να διακινεί το προϊόν. Η δουλειά σου ως coach είναι  να του δέιξεις το πως να ξεκινήσει να βγάζει ΑΜΕΣΩΣ χρήματα, όσο  ακόμη ο αρχικός του ενθουσιασμός τον υποκινεί. Το να μάθει όμως τα συν και τα πλην ενός περίπλοκου  προγράμματος αμοιβών είναι καλύτερο όταν γίνεται σε μικρά κομμάτια πληροφοριών, και όχι με  «μεγάλες μπουκιές»..
ΔΙΔΑΞΙΜΟΤΗΤΑ
 Η Life Coach Tonya Sheridan λέει , «Τα κλειστά μυαλά κλείνουν πόρτες» Αυτές οι πέντε απλές λέξεις είναι αλήθεια και στο δικτυακό μάρκετινγκ όπως και σε όλες τις άλλες επιδιώξεις μας στη ζωή. Το να είσαι διδάξιμος είναι κάτι απολύτως βασικό για ένα νέο μέλος της ομάδας που αν δεν ισχύει είναι καλύτερο να σου πω  αυτό: αν το νέο μέλος στης ομάδας σου δεν είναι διδάξιμο, τότε οι πιθανότητες επιτυχίας του είναι ελάχιστες. Ακόμη και στην περίπτωση που αυτό το μέλος σου έχει έρθει από μια άλλη εταιρία δικτυακού μάρκετινγκ, υπάρχουν πράγματα  που είναι  μοναδικά και άλλα που είναι διαφορετικά στην εταιρία σου που θα πρέπει το κάθε νέο μέλος- συμπεριλαμβανομένου και του συγκεκριμένου -να τα γνωρίζει. Εξάλλου σε κανένα δεν αρέσουν οι ξερόλες. Σωστά;

Θα έχεις μεγάλη επιτυχία ως coach  αν αφιερώνεις τον χρόνο και τις προσπάθειες σου σε ανθρώπους που ΘΕΛΟΥΝ να μάθουν πως να προωθούν το προϊόν  (ή την υπηρεσία) της εταιρίας σου και πως  κάνοντας το αυτό μπορούν να κτίσουν μια επιχείρηση. Αφήστε τους ξερόλες στον κόσμο τους καθώς θα κτίζετε μια συμπαγή ομάδα διδάξιμων ατόμων.
ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΓΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ
Μια  φράση καρμπόν από δικτυωτές  που γκρινιάζουν πως  δεν τα καταφέρνουν   και η οποία με τρελαίνει κάθε φορά που την ακούω είναι  η εξής «Μα προσπαθώ!!!!».
Ξέρουμε όλοι όμως κατά βάθος πως  «Δεν υπάρχει «προσπαθώ».Υπάρχει μόνο το «το κάνω».
Πολύ συχνά εκείνο το άτομο που γκρινιάζει , νόμισε πως  θα μπορούσε να βάλει πολύ λίγες ώρες δουλειά την εβδομάδα – ίσως τηλεφωνώντας σε 2-3 άτομα και στέλνοντάς λίγα emails– και ως εκ θαύματος η νέα επιχείρηση τους θα άνθιζε.
Αν κοουτσάρετε ένα τέτοιο είδος ανθρώπου, θα πρέπει να του δώσετε μια αίσθηση της πραγματικότητας  όσο πιο γρήγορα μπορείτε. Ο Tom Fargo λέει στους πελάτες του «Μην μου λέτε πόσο προσπαθήσατε. Δείξτε μου τα αποτελέσματα»  
Οι άνθρωποι που έρχονται στο δικτυακό μάρκετινγκ απλά για να δραπετεύσουν από την εργασία  είναι καταδικασμένοι να απογοητευθούν. Γιατί, φυσικά και μπορείς να δουλέψεις στο δικό σου χρονικό προγραμματισμό, και δεν είσαι στο τραίνο κάποιου άλλου  αλλά στο δικό σου τραίνο, αλλά το δικτυακό μάρκετινγκ θέλει δουλειά θέλεις να επιτύχεις.

Ίσως θα πρέπει να καθίσεις κάτω με αυτό που σου κλαίγεται και να βάλετε ένα χρονοπρόγραμμα. Κάντε ένα πλάνο δουλειάς. Βάλτε βραχυχρόνιους στόχους που να είναι ολοκληρωτικά επιτεύξιμοι….αν φυσικά ακολουθήσει το χρονοπρόγραμμα του. Κάντε συχνές επακολουθητικές  συναντήσεις (προγραμματισμού  τις λέμε στο δικτυακό κόουτσινγκ)-ειδικά στο ξεκίνημα-μέχρι το  νέο σου δικτυακό πτηνό να μπορεί να πετάξει μόνο του, και μετά τηρήστε τις εβδομαδιαίες και μετά τις μηνιαίες συναντήσεις προγραμματισμούς.
Αυτό που θα πρέπει να λέτε στο νέο συνεργάτη είναι «Μπορώ να σε βοηθήσω, στο τέλος όμως εξαρτάται από εσένα».
Ως κόουτς θα πρέπει επίσης να γνωρίζετε πότε να σπρώξετε το νεαρό πουλί έξω από την φωλιά του ή να το αφήσετε μέσα σε αυτήν, πηγαίνοντας στο επόμενοι σας κόουτσινγκ τηλεφώνημα ή συνάντηση. Στο κάτω - κάτω εσείς κτίζετε μια ομάδα επιτυχημένων ατόμων, Αυτό κάνουν οι επιτυχημένοι κόουτς-τόσο στον αθλητισμό όσο και το χώρο δουλειάς και στο δικτυακό μάρκετινγκ.

Για αυτό λοιπόν να ψάχνετε για υποψηφίους  με μια καίουσα επιθυμία οι οποίοι να είναι διδάξιμοι και να θέλουν να δουλέψουν. Παραφράζοντας τον συγγραφέα T. Jay Taylor, μπορούμε να πούμε πως το επιτυχημένο κόουτσινγκ  είναι το να  «Μετατρέπεις τα όνειρα των ανθρώπων σε στόχους και τους στόχους σε επιτυχία».
Όταν ως κόουτς  μπορείς να το κάνεις αυτό, τότε κάθε δικτυωτής σου θα ξέρει ότι μιλάμε για μια κατάσταση κερδίζεις -κερδίζω και για τους δύο σας. Και για αυτό θα είσαι περιζήτητος.
____________________________________________________________________


Αν θέλετε κάθε εβδομάδα να λαμβάνετε ένα άρθρο που θα βοηθήσει την επιχειρηματική και προσωπική σας ανάπτυξη, κάντε εγγραφή στο Blog μας  (πάνω δεξιά πλευρά) , για να το λαμβάνετε στο email σας.

Αν θέλετε την συμβουλευτική μου υποστήριξη στη δημιουργία της δικής σας επιχείρησης δικτυακού μάρκετινγκ ή άμεσων πωλήσεων ή στην βελτίωση και ανάπτυξη μια επιχείρησης που ήδη έχετε, τότε καλέστε με στα τηλέφωνα 2105018493 και 6938979887 , ή στείλτε μου emai στοmmavrovouniotis@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: