Δευτέρα, 17 Μαΐου 2010

Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ- ΜΕΡΟΣ 3ο


Στα δύο προηγούμενα άθρα ασχοληθήκαμε με την εισαγωγή στο σύστημα αρχών πάνω στο οποίο βασίζεται η θεωρία τυς δικτυακού μάρκετινγκ, καιι εξετάσαμε τις δύο πρώτες αρχες: τους Κύκλους Επιρροής, και το Μερικής Απασχόλησης Δικτυακό Εισόδημα.
Σήμερα θα μιλήσουμε γιατο απόμενο ζευγάρι αρχών που είναι
3. Πολλοί που κάνουν από λίγο και,
4. Γεωμετρική Πρόοδος
(Αν όμως δεν έχετε διαβάσει τα 2 προηγούμενα άρθρα σας συστήνω να ξεκινήσετε απο εκεί,πατήστε στους παρακάτω σύδεσμους και θα βρεθείτε εκεί)
Η θωρια του ΔΙκτυακού Μάρκετινγκ -Πρώτο μέρος
Η θεωρία τους δικτυακού Μάρκετινγκ- Δευτερο Μέρος
-->
Πολλοί που κάνουν από λίγο
Η θεωρία του Δικτυακού Μάρκετινγκ βασίζεται ακόμη πάνω στην αρχή των πολλών διανομέων που ο καθένας κάνει από λίγο. Για αυτό είναι τόσο ελκυστικό για τους ανθρώπους που θέλουν μια επιχείρηση μερικής απασχόλησης. Δηλαδή να μην χρειάζεται ο κάθε διανομέας να κάνει τεράστιες λιανικές πωλήσεις για να το επιτύχει. Μια βάση πελατών λιανικής μπορεί να δημιουργηθεί μέσω της καθαρής δικτύωσης (δηλαδή μέσω του μάρκετινγκ των συστάσεων). Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι μπορούν να πουλήσουν λίγα προϊόντα στη λιανική μέσω των δικτύων τους. Συνήθως ασχολούνται με φίλους συγγενείς ,συναδέλφους, γείτονες και άλλα άτομα σε έναν ή δύο Κύκλος Επιρροής. Επίσης γίνονται ο καλύτερος πελάτης λιανικής ης επιχείρησης τους χρησιμοποιώντας οι ίδιοι τα προϊόντα. Αξιοποιούν τα προϊόντα και θέλουν να τα μοιράζονται με άλλους.
Όλοι αυτοί οι ικανοποιημένοι πελάτες, βλέπουν με τη σειρά τους την ευκαιρία να κάνουν “από λίγο” και τότε Πολλοί άνθρωποι δημιουργούν σωρευτικά αποτελέσματα.
Είναι απαραίτητο ο καθένας να “κάνει από λίγο” σε μια διαρκή μηνιαία βάση.
Όταν κάποιος πιστέψει ότι υπάρχει μια προϋπόθεση να κάνει μεγάλη ατομική τοποθέτηση προϊόντων ή λιανική πώληση ή στρατολόγηση, τότε αυτό γίνεται απειλητικό, δημιουργεί ανησυχία και άγχος, προκαλεί αποτυχία και σίγουρα δεν είναι αυτό που η θεωρία του Δικτυακού Μάρκετινγκ προτείνει.
“Οι πολλοί που κάνουμε από λίγο”, υποδεικνύει επίσης ότι η υπερφόρτωση με προϊόντα 'η εκπαιδευτικό υλικό δεν είναι καθόλου απαραίτητη. Το αντίθετο μάλιστα, δημιουργεί μια αρνητική εμπειρία για τους περισσότερους που υπερφορτώνονται. Μέσα στο πλαίσιο της σημερινής δυναμικής δικτύωσης, δεν υπάρχει λόγος να υπερφορτώνεται κανένας. Κανείς νεοεισερχόμενος δεν πρέπει να αγοράζει μεγαλύτερη ποσότητα προϊόντων ,για προσωπική χρήση, ή πώληση, πέραν του αποθέματος 1 μηνός. Καταλαβαίνω βέβαια το πλεονέκτημα που δίνει η ύπαρξη κάποιου αποθέματος για τη διευκόλυνση της λιανικής διανομής όμως η μεγάλη υπερφόρτωση δημιουργεί προβλήματα. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που το κοινό είναι σκεπτικό και ανήσυχο και πολλές φορές αρνητικά διακείμενο για το Δικτυακό Μάρκετινγκ.
Υπάρχουν διανομείς σε διάφορα προγράμματα ΔΜ που έχουν κτίσει μια σημαντική επιχείρηση λιανικής. Έχουν επιλέξει ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία και έχουν εστιαστεί ως διανομείς στο να το κάνουν επιχείρηση λιανικής. Τους αρέσει αυτή η πλευρά, η Άμεση Πώληση , του Δικτυακού Μάρκετινγκ. Ταιριάζει στις περιστάσεις και στα θέλω τους. Δεν έχουν επικεντρωθεί στην πλευρά δικτυακής ανάπτυξης της επιχείρησης τους. Άλλοι πάλι κάνουν λίγη λιανική και επικεντρώνονται στη δημιουργία ενός δικτύου διανομέων. Εισάγουν ορισμένα άτομα (κάνοντας μια διαρκή μικρή αναδοχή) και δημιουργούν έτσι επιτυχία μέσα από προσπάθεια μερικής απασχόλησης Οι συγκεκριμένες περιστάσεις και επιθυμίες τους, τους κρατούν εστιασμένους στη δικτυακή ανάπτυξη και στη δημιουργία επιταγών παθητικού εισοδήματος.
Αυτή είναι και η ομορφιά του Δικτυακού Μάρκετινγκ. Σε αυτή την επιχείρηση μπορείς να βρεις αυτό που εσύ θέλεις να κάνεις, και να επικεντρωθείς σε αυτό στην έκταση που εσύ θέλεις να κάνεις.
Εμένα μου αρέσει η δικτυακή ανάπτυξη, γιατί προσφέρει την καταπληκτική εμπειρία ανταμοιβών του στυλ “οι πολλοί κάνουν από λίγο”.
Γεωμετρική πρόοδος
Ένα από τα κλειδιά της θεωρίας και της πρακτικής του Δικτυακού Μάρκετινγκ είναι το φαινόμενο της γεωμετρικής προόδου. Η γεωμετρική πρόοδος είναι μια μαθηματική έννοια. Ως γεωμετρική πρόοδος ορίζεται μια σειρά όρων (όπως 1,4,16,64,256) στην οποία σειρά τα στοιχεία της εξελίσσονται με μια συγκεκριμένη συνθήκη. Το κάθε στοιχείο στη σειρά είναι ένα πολλαπλάσιο του ακριβώς προηγούμενου στοιχείου το οποίο πολλαπλασιάζεται με αυτό το σταθερό παράγοντα. Στην περίπτωση του παραδείγματος μας ο σταθερός αυτός παράγοντας είναι το 4. Η γεωμετρική πρόοδος είναι πολύ πιο δυναμική από την αριθμητική πρόοδο στην οποία τα στοιχεία εξελίσσονται με μια σταθερή διαφορά όπως 1,5,9,13,17. Η διαφορά εδώ είναι πάλι το 4, αλλά η πρόοδος είναι ριζικά διαφορετική.
Είναι λοιπόν η αρχή του πολλαπλασιασμού στην γεωμετρική πρόοδο, μαζί με ένα σοβαρό εστιασμό και σκληρή εργασία που καθιστά δυνατό για έναν διανομέα να δημιουργήσει ένα δίκτυο από 200,500,1000 ακόμη και +10.000 διανομείς.
Καθώς κάθε επίπεδο αναπτύσσεται, η μαθηματική αρχή (compound), ανατοκίζει, τις προσπάθειες για διπλασιασμό.
Κάτι που μπορεί να φαίνεται δύσκολο έως αδύνατο με πρώτη ματιά, γίνεται πραγματικότητα, λόγω της αρχής του πολλαπλασιασμού και ενός συνόλου ανθρώπων που ο καθένας “κάνει από λίγο”.
Ένα τέτοιο παράδειγμα εάν εισάγεις 5 άτομα σε μια εταιρία ΔΜ και ενθαρρύνεις κάθε διανομέα σου να κάνει το ίδιο , τότε οι αριθμοί θα έχουν την ακόλουθη πρόοδο: Εσύ εισάγεις πέντε. Με τη βοήθεια σου ο καθένας τους εισάγει πέντε άρα το δίκτυο σου έχει 25 διανομείς + 5 = 30 διανομείς. Οι καινούργιοι 25 εισάγουν ο καθένας 5 διανομείς, άρα φέρνουν125 νέους διανομείς .Άρα σύνολο δικτύου 155.Οι καινούργιοι 125 εισάγουν ο καθένας από 5 διανομείς, δηλαδή συνολικά 625 νέους διανομείς. Το συνολικό σου δίκτυο γίνεται τώρα 780 άτομα. Οι νέοι 625 διανομείς εισάγουν ο καθενός πέντε διανομείς, πράγμα που αθροίζει 3.125 νέους διανομείς. Το σύνολο δικτύου τώρα γίνεται 3.905. Άρχισες βοηθώντας λίγους, και αναπτύσσεται σε πολλούς λόγω της γεωμετρικής προόδου.
Μπορείς να δεις τους αριθμούς να συνεχίσουν να πολλαπλασιάζονται ,αν ο καθένας διπλασιάζει τις δραστηριότητες του. Αντιλαμβάνεσαι φυσικά ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί ακριβώς έτσι. Κάποιοι θα εισάγουν λιγότερους από πέντε, ή οποιοσδήποτε είναι ο αριθμός, και κάποιο περισσότερους. Με αυτό τον τρόπο, η γεωμετρική πρόοδος επιτρέπει στους διανομείς να πολλαπλασιάζουν το χρόνο τους και την ενέργεια τους, εργαζόμενοι με λίγα επίλεκτα άτομα και ενθαρρύνοντας να κάνουν το ίδιο και ούτω καθεξής στο βάθος του.
Να είσαι σίγουρος ότι μπορείς να κεφαλαιοποιήσεις πάνω στην αρχή της γεωμετρικής προόδου σε οποιοδήποτε πρόγραμμα επιλέξεις να προωθήσεις.
Αυτό είναι πολύ σοβαρό, ιδιαίτερα για τους δικτυωτές μερικής απασχόλησης που μπορούν να κτίσουν μικρές ομάδες στα πρώτα τους επίπεδα αναγνώρισης όμως συχνά δεν πληρώνονται σημαντικά για τον όγκο πωλήσεων που δημιουργούν. Μπορεί να γίνει να έχουμε έτσι μπόνους γρήγορου ξεκινήματος, όμως να θυμάσαι ότι μια από τις βασικές αρχές αυτής της θεωρίας είναι “το παθητικό εισόδημα μερικής απασχόλησης”. Ο δικτυωτής μερικής απασχόλησης θα πρέπει να αξιολογήσει το παθητικό εισόδημα σε μπόνους που του είναι διαθέσιμο βασιζόμενος στο τι μπορεί λογικά να αναπτύξει με την μερικής απασχόλησης εργασία του, τον διπλασιασμό και την γεωμετρική ανάπτυξη που μπορεί να συμβούν.
Επίσης να βεβαιωθείς ότι μπορείς να αξιολογηθείς για πληρωμές στις πωλήσεις προϊόντων της ομάδας σου στα χαμηλότερα και στα υψηλότερα επίπεδα αναγνώρισης στο δικτυακό οργανισμό σου.
Εάν δεν θα έχεις την ικανότητα να επωφεληθείς αυτής της ισχυρής αρχής, τότε η θεωρία δεν δουλεύει καλά και ίσως να μην αποκτήσεις τα οικονομικά οφέλη που επιζητείς.
Ο Μιχαήλ Μαυροβουνιώτης είναι τ.Πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Μάρκετινγκ, και Προπονητής δικτύωσης. Αν θέλετε να επικοινήσετε μαζί του πατήστε τον σύνδεσμο που ακολουθεί
mmavrovouniotis@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: