Δευτέρα, 24 Μαΐου 2010

Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ-ΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ


Στα τρία προηγούμενα άθρα ασχοληθήκαμε με την εισαγωγή στο σύστημα αρχών πάνω στο οποίο βασίζεται η θεωρία τυς δικτυακού μάρκετινγκ, καιι εξετάσαμε τις τέσσερες πρώτες αρχες: τους Κύκλους Επιρροής, το Μερικής Απασχόλησης Δικτυακό Εισόδημα, το Πολλοί από λίγο και την Γεωμετρική Πρόοδο
Σήμερα θα μιλήσουμε γιατο απόμενο ζευγάρι αρχών που είναι
5. Αντιγραφή και,
6. Φθορά
(Αν όμως δεν έχετε διαβάσει τα 3 προηγούμενα άρθρα σας συστήνω να ξεκινήσετε απο εκεί,πατήστε στους παρακάτω σύδεσμους και θα βρεθείτε εκεί)

Η θωρια του ΔΙκτυακού Μάρκετινγκ -Πρώτο μέρος

Η θεωρία τους δικτυακού Μάρκετινγκ- Δευτερο Μέρος
Η θεωρία του Δικτυακού Μάρκετινγκ - Τρίτο Μέρος
-->
Αντιγραφή
Άμεσα συνδεδεμένη με την έννοια της γεωμετρικής προόδου είναι η αρχή της αντιγραφής. Πρόκειται για ένα κρίσιμο σημείο της θεωρίας του Δικτυακού Μάρκετινγκ. Αντιγραφή σημαίνει να κάνεις ένα ακριβές ή πανομοιότυπο αντίγραφο ή να αναπαραχθείς.
Στοχεύοντας στη δημιουργία ενός μεγάλου δικτυακού οργανισμού, οι δικτυωτές θα πρέπει να αντιγράφουν δραστηριότητες κτισίματος της επιχείρησης.
Το βασικό εδώ είναι ότι καθιερώνεις μια απλή, παραγωγική μεθοδολογία για τους άλλους που μπορούν να ακολουθήσουν. Εάν οι άλλοι δεν μπορούν να αντιγράψουν αυτό που βλέπουν ότι κάνεις, τότε δεν μπορούν ούτε και να το διδάξουν, και κατά συνέπεια η αντιγραφή δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί. Όταν δεν έχουμε αντιγραφή τότε η αρχή της γεωμετρική προόδου δεν έχει εφαρμογή. Κράτα λοιπόν αυτό που κάνεις αρκετά απλό, ώστε αυτοί που είναι νέοι στο Δικτυακό Μάρκετινγκ να μπορούν να το αντιγράψουν.
Οι μερικής απασχόλησης δικτυωτές μπορούν να γίνουν αντιγράψιμοι. Πρέπει να καταλάβουν περισσότερο το πόσο δυνατά είναι τα προϊόντα του Δικτυακού Μάρκετινγκ. Θα πρέπει να λάβουν κάποια επιχειρηματική εκπαίδευση. Πρέπει να βεβαιωθούν ότι οι προσπάθειες τους να κτίσουν και να γίνουν αντιγράψιμοι μπορούν να ανταμειφθούν με τα μπόνους του παθητικού εισοδήματος που αξίζουν. 'Όταν οι δικτυωτές μερικής απασχόλησης είναι προσκολλημένοι στο προϊόν και στη συνέχεια αρχίζουν να κερδίζουν σημαντικά χρήματα από μπόνους, τότε αρχίζει να μπαίνει στο πετσί τους η επιχείρηση του Δικτυακού Μάρκετινγκ. Τότε αναγνωρίζουν και καταλαβαίνουν ολοκληρωτικά την έννοια του πολλαπλασιασμού ( της μόχλευσης) του χρήματος και του χρόνου. Όταν συμβαίνει αυτό, πολλοί δικτυωτές μερικής απασχόλησης έχουν το κουράγιο και την δέσμευση να αλλάξουν ριζικά την ποιότητα και τον τρόπο ζωής τους, αναβαθμίζοντας την επιχείρηση τους σε καριέρα ολικής απασχόλησης. Και κάτι τέτοιο είναι σημαίνει μια υπέροχη ζωή.
Είσαι ο ηγέτης του δικτυακού οργανισμού σου. Εσύ λοιπόν θα πρέπει να κάνεις ότι ακριβώς περιμένεις να κάνουν οι άνθρωποι του δικτύου σου. Όταν το κάνεις αυτό, τότε ακολουθούν το παράδειγμα σου και έτσι κερδίζει ο καθένας. πάντως πρέπει να κάνεις ότι ακριβώς τους λες να κάνουν .Π.χ , πως περιμένεις να μιλούν σε 5 νέους υποψηφίους την βδομάδα, όταν εσύ μιλάς μόνον σε 1-2; Η αντιγραφή προϋποθέτει ότι η δραστηριότητα του ΔΜ είναι απλή και εύκολη για να ακολουθηθεί. Το δίκτυο σου στο βάθος του θα αντιγράψει αυτό που κάνεις, είτε πρόκειται για μια καλή είτε για μια κακή δραστηριότητα.
Το ίδιο συμβαίνει και με τη χρήση των προϊόντων. Εάν έχεις πίστη στη χρήση των προϊόντων, τότε οι διανομείς του βάθους σου θα χρησιμοποιούν τα προϊόντα. Πως άλλωστε μπορείς να περιμένεις από αυτούς να χρησιμοποιούν τα προϊόντα, όταν εσύ δεν το κάνεις; Ο οργανισμός σου μπορεί να είναι ια μαρτυρία από μόνος του.
Ένας πολύ καλός τρόπος να προωθήσεις την αντιγραφή στο δίκτυο σου, είναι να ακολουθήσεις το σύνθημα “Χρησιμοποιείτε τα προϊόντα, Μιλάτε στους Ανθρώπους, Δείχνετε το Πρόγραμμα.
Φθορά
Φθορά είναι ο αριθμός των διανομέων που φεύγουν από το δίκτυο. Όταν οι διανομείς δεν κερδίζουν τα οφέλη που αναζητούν με την ανάμιξη τους στο Δικτυακό Μάρκετινγκ, τότε εγκαταλείπουν το πρόγραμμα. Μια βασική αιτία για την εγκατάλειψη είναι ότι ένας διανομέας δεν έχει φτάσει σε θετική ρευστότητα από τις προσπάθειες του σε μια περίοδο 90 – 180 ημερών.
Συνήθως τα άτομα τα παρατάνε πριν να μάθουν να είναι αποτελεσματικοί στο κτίσιμο αυτής της επιχείρησης. Κι αυτό είναι κρίμα. Άλλες φορές έχουν προσδοκίες μεγαλύτερες, λόγω υπερβολικών υποσχέσεων που τους δόθηκαν από την γραμμή αναδοχής τους και λόγω εξωπραγματικών παρουσιάσεων. Άλλες φορές το ίδιο το πρόγραμμα είναι όντως πολύ δύσκολο για όσους εργάζονται σε αυτό με μερική απασχόληση ώστε να δημιουργήσουν παθητικό εισόδημα ή ανακαλύπτουν κάποιους δικούς τους λόγους για τους οποίους δεν τους αρέσει η επιχείρηση.
Η φθορά είναι ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα στο Δικτυακό Μάρκετινγκ.
Για να την ξεπεράσουν, οι νεοεισερχόμενοι μπορεί να χρειαστούν προειδοποίηση ότι πρέπει να προγραμματίσουν μια περίοδο 6- 9 μήνες για να μάθουν το πως λειτουργεί αυτή η νέου τύπου επιχείρηση.
Ακόμη πρέπει να τους δίνονται ρεαλιστικές προσδοκίες γύρω από τα προβλεπόμενα αποτελέσματα. Ένας άλλος βασικός παράγοντας στη συγκράτηση των διανομέων είναι να λαμβάνουν αυθεντική υποστήριξη και εκπαίδευση από τον ανάδοχο και την γραμμή αναδοχής τους, κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μαθαίνουν πως να κάνουν την επιχείρηση και με αυτό τον τρόπο να φθάνουν να έχουν θετική ρευστότητα σε ένα λογικό χρονικό διάσημα.
Το ποσοστό φθοράς στα περισσότερα προγράμματα είναι πολύ υψηλό δηλαδή 80%-90%. Είναι ένα μεγάλο πρόβλημα για τον κλάδο. Για να αλλάξουμε την εικόνα του κόσμου για το Δικτυακό Μάρκετινγκ με μια θετικότερη, θα πρέπει να περιορίσουμε δραστικά τα επίπεδα φθοράς. Ένας τρόπος να το κάνουμε είναι να γνωρίζει ο κόσμος ‘oτι πρέπει να επιλέγει με προσοχή το πρόγραμμα δικτυακού μάρκετινγκ στο οποίο θα ενταχθεί και το οποίο θα προωθήσει. Πρέπει πρώτα να κάνει μια ανάλυση επιχειρηματικότητας και γενικά να μην είναι παθητικός δέκτης απλά αυτών που του λένε. Πρέπει ακόμη ,να βεβαιώνεσαι ότι αντιλαμβάνεσαι τι αντιπροσωπεύει και τι προϋποθέσεις θέτει ένα πρόγραμμα. Το να γίνεις διανομέας στο Δικτυακό Μάρκετινγκ με τη σκέψη ης βελτίωσης του εισοδήματος σου, ή του τρόπου ζωής σου αυτό είναι μια επιχείρηση. Για αυτό και χρειάζεται να την αντιμετωπίσεις σαν επιχείρηση -ιδιαίτερα στα αρχικά στάδια αξιολόγησης της.
Ένας βασικός παράγοντας επιτυχίας των ανθρώπων σου αλλά και εσένα τελικά, είναι ότι πρέπει να έχεις τη δέσμευση για τους ανθρώπους που εισήγαγες. Δώσε τους τις σωστές πληροφορίες και προσδοκίες για το πρόγραμμα που εκπροσωπείς. Να είσαι ρεαλιστικός όταν τους εκπαιδεύεις στο τι να περιμένουν, ιδιαίτερα στο τι χρειάζεται να κάνουν για να επιτύχουν και πόσο γρήγορα δημιουργείται το εισόδημα (κι αυτό φυσικά διαφέρει από εταιρία σε εταιρία). Μην εισάγεις απλά ανθρώπους και μετά να τους αφήνεις μόνους τους να κάνουν την επιχείρηση. Μην παίζεις απλά το παιχνίδι των αριθμών , να στρατολογείς δηλαδή ένα άτομο, μετά άλλο ένα, χωρίς να τους παρέχεις πραγματική υποστήριξη και εκπαίδευση. Δούλευε στο βάθος του δικτύου σου για να βεβαιώνεσαι ότι καταλαβαίνουν και έχουν την δυνατότητα να κάνουν όσα πρέπει να κάνουν για να επιτύχουν. Μην τους λες μόνο, δείχνε το το ΠΩΣ. Αφιέρωσε χρόνο να τους διδάξεις και να τους κατευθύνεις. Αυτό είναι ένα κρίσιμο στάδιο της διαδικασίας αντιγραφής.
Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας για να κρατάς τους ανθρώπους σε δράση είναι να τους βοηθάς να γνωρίζουν και να αγαπούν α προϊόντα. Αποκτώντας εμπειρία των προϊόντων και γενόμενοι ικανοί να μιλήσουν πια για τις προσωπικές τους εμπειρίες δένονται με τα προϊόντα, και ανοίγει τόσες πολλές ευκαιρίες να βρουν υποψηφίους μέσα στην καθημερινότητα τους. Όσο πιο ειδικά και μοναδικά είναι τα προϊόντα, τόσο αυτό γίνεται σημαντικότερο.
Περιόρισε τη φθορά και θα έχεις ξεπεράσει ένα από τα βασικά προβλήματα του Δικτυακού Μάρκετινγκ. Δεν είναι ευκολότερο ή σοφότερο να ψάχνεις για νέους συνεργάτες που θα εργαστούν στο πρόγραμμα σου και να τους αφήνεις ανοικτή τη δυνατότητα να επιτύχουν ή να αποτύχουν. Σαν ανάδοχος, το οφείλεις σε αυτούς τους ανθρώπους να τους καταστήσεις ικανούς και να τους βοηθήσει να πετύχουν στο πρόγραμμα δικτυακού μάρκετινγκ στο οποίο τους εισήγαγες.

Ο Μιχαήλ Μαυροβουνιώτης είναι τ.Πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Μάρκετινγκ, και Προπονητής δικτύωσης. Αν θέλετε να επικοινήσετε μαζί του πατήστε τον σύνδεσμο που ακολουθεί
mmavrovouniotis@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: